Sunday, August 26, 2012

Penang Bridge International Marathon


Dulu masa zaman sekolah memang aku suka berlari. Sekarang sudah 12-13 tahun tinggalkan zaman sekolah dan berlari ini menjadi satu azab bagi aku. Dengan perut yang agak maju ke hadapan. Berdiri pun dah tak nampak jari kaki. Seingat aku benda terakhir yang sama dengan berlari ni, aku pernah berlari anak memanjat Bukit Bendera. Dapat la juga satu sijil. 

Tetapi untuk kali ini aku cuba untuk berlari 10km. Gelak?Lucu?Seram?

Ya adik- adik..
Abam nak masuk Penang Bridge Marathon 2012. Ada banyak kategori. Untuk aku yang hebat ini, aku mula-mula target nak masuk Fun Run saja. Dengan jarak 10km perlu dihabiskan dalam masa satu jam setengah untuk mendapat sijil SAHAJA.

Akan tetapi setelah dicongak-congak, baik aku masuk kategori 10K run. Dengan jarak dan masa yang sama, hadiah dapat la satu finisher medal dan sijil.

Ala...setakat entry ini ditulis, masih ada 83 hari ke hari larian. Sempat kot training.



Penang Bridge International Marathon


Race Date: Sunday, 18th Nov 2012 (Sunday)
Start Time: 6.30am - open 10K
Finishing Time: 1.5 hours (One and a half hours)
Start Location: Queensbay Mall
Closing registration date: 15th October 2012
Distance: 10KM

Registration Fees (In Ringgit Malaysia):

10K Open: (Men / Women above 18 years old)
Early Bird: RM40 (April to 30th May 2012)
Normal Fees: RM50 (1st June to 15th Sept 2012)
Late Registration: RM70 (16th Sept to 20th Oct 2012)
Registration closed on 15th Oct 2012
All payment MUST paid up by 15th Oct 2012

ROUTE:
Coastal highway in front of Eastin Hotel - bridge - turning at 7.0 marking on the bridge - to Queensbay Mall

MEDALS:
Runners in 10K categories who complete the run within the prescribed time will be awarded a Finisher Medal.

CERTIFICIATE:
Runners in all categories who complete the run within the prescribed time will be awarded a certificate.

1 comment:

  1. Chaiyok Pong.. Pakcik aku setiap thn masuk ni... Skang duk berjinak2 dgn beskal lak.

    ReplyDelete