Tuesday, June 19, 2012

BOOKFEST...!!!!!




Kepada rakan-rakan di pelusuk dunia,


Dubook Press akan melancarkan buku Cerita Bola Sepak Malaysia, himpunan cerita tentang bagaimana setiap 14 pasukan negeri yang bertanding dalam kancah bola sepak tempatan, dari Perlis hinggalah ke Sabah, pernah pada satu masa bernasib baik dan menjuarai piala-piala yang dipertandingkan oleh FAM. Saya adalah penulis tentang Perlis 2004. Datanglah beramai- ramai ke KL ALTERNATIVE BOOKFEST + ART FOR GRABS 2012. Jumpa saya di sana.... :)


Cerita Bola Sepak Malaysia


Projek Cerita Bola Sepak Malaysia (CBSM) adalah satu usaha murni untuk menceritakan perihal bola sepak Malaysia. Apa yang hendak diceritakan kali ini bukanlah tentang kenapa Malaysia tidak ke Piala Dunia, atau Piala Asia atau Piala Negara-negara Afrika. Juga bukanlah tentang kenapa FAM sangat power dalam bermesyuarat tapi mati pucuk dalam mentadbir bola sepak. Bukan juga tentang kenapa pemain bola kita suka tendang bola ke langit, bergambar tanpa baju di tepi kolam renang, skandal dengan artis atau model dan kemudian mudah pula disuap bookie. Bukan, bukan itu semua.

Tetapi apa yang hendak diceritakan dalam CBSM ialah tentang bagaimana setiap pasukan negeri yang bertanding dalam kancah bola sepak tempatan, dari Perlis hinggalah ke Sabah, pernah pada satu masa bernasib baik dan menjuarai piala-piala yang dipertandingkan oleh FAM.

No comments:

Post a Comment