Monday, January 30, 2012

Tahun Naga...

                                        


Orang cakap tahun ni tahun naga.
Tahun naga banyak 'ong' kalau nk start bisnes. 
Aku punya tahun naga start agak slow. 
Baru minggu ni naga aku mula bangun. 
Harap naga aku tak tidur sampai hujung tahun ni.


=================================================================

Tadi bila aku tengok balik kalendar cina, rupa- rupanya ada banyak naga...

Ada naga Kayu, Api, Tanah, Logam, Air dan tahun ni adalah tahun naga air. Demmit...macam mana nak kira pulak ni????
========================================================================

Apa yg aku heran, bila aku baca petikan ni...

"Golongan yang mempercayai kepercayaan karut mengatakan bayi yang baru lahir pada tahun Naga akan memiliki keberanian dan kebijaksanaan selain membawa tuah kepada keluarga."

Dah tahu karut kenapa percaya juga yek?????
========================================================================

Oh ya...tahun naga ni akan berakhir pada 9 Februari 2013. Jadi sesiapa yang percaya pada benda karut ni, sempat lagi kalau nak buat anak. Bulan Jun ni last call....keh..keh..keh....



No comments:

Post a Comment