Wednesday, October 12, 2011

Inspiration

Ramai di antara kita selalu mengeluh dengan diri sendiri. Ada yang dalam diam tak dapat nak menerima hakikat nasib malang yang menimpa diri. Salahkan orang sana sini dan tak teragak- agak untuk aku tulis, ada yang salahkan Tuhan apabila sesuatu musibah menimpa diri.

Tadi time tengah godek- godek YOUTUBE, aku terjumpa satu klip. Mungkin klip ni dah lama wujud. Tapi aku jamin kalau tengok banyak kali pun tak membosankan.THIS IS WHAT WE CALL INSPIRATION. Cuba tengok klip ni dan kemudian tengok kembali diri anda.

video

Tak payah tanya siapa dalam klip tu. Aku malas nak tulis panjang- panjang. Search for "Nick Vujicic"

JADI....bersyukurlah anda kerana anda sempurna sifat. Jangan selalu mengeluh tentang nasib/musibah yang terjadi pada diri anda. Tuhan itu Maha Adil. Di sebalik kekurangan yang ada, tersembunyi sesuatu kelebihan. Cuma kita sebagai manusia kena pandai 'explore'.

Percayalah, bila Tuhan mengambil sesuatu dari anda, Dia akan berikan sesuatu yang baik sebagai ganti. InsyaAllah....

No comments:

Post a Comment