Monday, October 3, 2011

Foolish pride


Semalam aku lepak bersama beberapa rakan muda- mudi yang study sama dengan aku. Purata umur dalam 25 tahun. Sembang pasal bola. Mula- mula sembang pasal bola Malaysia. Kemudian beransur pula kepada hal- hal player Malaysia yang suka tiru style player EPL. (contohnya, pakai guard kepala), pasal Safee Sali, pasal Ramli, Mr. Potato, Tony Fernandez, QPR, dan Chan Tian Ghee serta tak lupa juga pasal harga gula makin naik. Bila sampai part EPL, ketika bercerita tentang pasukan STOKE, seorang ahli lepak ni dengan semangatnya....

"Aku geram tgk MU draw lawan dgn STROKE"
"Peter Crouch main dgn STROKE lagi nampak bagus"
"STROKE" ni harapkan bola baling jauh saja"
"STROKE itu...STROKE ini.....bla..bla..bla...STROKE..."

Wtf....."STROKE"?????????????
Aku tak kisah sangat kalau salah sebut nama team, tapi kalau nama kelab pun salah sebut, macam mana nak sembang dgn orang? Aku cuba tolong perbetulkan secara halus dengan gantikan "STROKE" kepada "STOKE". Samada dia tak dengar atau dia cakap dalam hati dia yang aku ni bodoh tak reti sebut STROKE. Sampai habis lepak dia asyik dengan STROKE dia.

Tangan hayun sana hayun sini siap tampar meja sembang pasal STROKE. Kalau aku tanya dia time tu "2 STROKE" ke "4 STROKE" tak pasal aku kena penampar.

Boleh beza tak???


P/s: Aku tak nak cakap yang aku ni handal sangat pasal EPL. Tapi tak best la kalau sembang pum..pang..pum...pang....time sebut nama team...bikin orang gelak.

No comments:

Post a Comment